Thursday, November 17, 2011

chapter 127: bola bola bola

Bak kata iklan koke kola,
Tidur bola,
Makan bola,
Mandi bola,
Semua bola.
Mungkin dari kecil pak wan dah asuh aku tengok bola
Even dengan ketidaksengajaan.
Dia buka channel sukan,
Aku pun dok bantai tengok sama.
So aku suka even pak wan pernah kata,
"Kelakarkan tengok ramai ramai kejar sebiji bola".
Well, dah itu namanya bola sepak pak wan oi.
Dengan pengaruh abang aku dok sibuk ajak main bola sepak pakai orang kotak.
aku main sebat je lah.
Sampai lah sekolah menengah dok tengok bola kat tv and pernah simpan angan angan nak tengok bola live di stadium. masa tu bola sepak malaysia tahap merundum dan orang ramai tengah sibuk dok layan epl,uefa semua bagai.
Masa diploma, sibuk lagi dok tengok world cup, epl sampai sanggup keluar hostel sebab nak tengok match man u vs chelsea. padahal esok dah exam. aku ingat lagi time tu man u kalah. haha.
Sampai la aku ikut tengok sukan sea laos mata rakyat malaysia terbuka luas dan dapat terima malaysia masih hebat sebab team harimau malaya berjaya dapat pingat emas. Nice kan?sebelum tu sedar mereka asyik kena blame, kena downkan di media massa.btw, they already proved to us.proud of them. Bila aff suzuki championship, impian aku yang aku simpan dari sekolah menengah tu tercapai. aku dapat tengok bola live di stadium. time tu memang sokong gila babik. nak nak aku tengah puasa tapi still semangat habis till the end. and impian tu tak tinggal kenangan sebab until now, aku teruskan lagi and keep on supporting even they win or lose. adatlah. aku tahu apa rasa menang dan kalah sebab aku sendiri main bola. plus, aku anak jati johor tapi sokong selangor. bukan sebab manusia lain tapi cara players main,formation,semangat diaorang dan semangat juang penyokong yang lain buat aku kagum. itulah sebenarnya. :)

Sebentar lagi, tepat pukul 8malam indonesia vs malaysia(sukan sea) di stadium bung karno. harap mereka berjaya dan peluang nak dapat pingat berkilau  kuning itu besar. kemon baddrol!kemon! haha.

Habis tengok bola, kena pergi training futsal. duhhh. (-,-)" tapi sebab bola juga, aku rela.

P\s:nak tengok aku bukan tomboy. pleaseeeeeee.

No comments: